Aquapark Kohoutovice

středa
23.10.
otevřeno do 21:30
poslední vstup 20:45
  • Střešní bazén zavřen
  • Sauna otevřena
Návštěvnost
133 / 238
7 / 12
133 / 238
Sportoviště

Finská sauna v patře 99°C99°C

Upevněte své zdraví a navštivte naši saunu! Žádné starosti - prostěradlo vám zapůjčíme v ceně. Kapacita sauny (12 návštěvníků) je dostatečná, ochladíte se v bazénku a pohovíte si v odpočívárně s dřevěnými relaxačními lehátky.

Saunu si v klidu prohlédněte - jestliže pobyt v ní nepřesáhne tři minuty, nebude vám účtován.

Cena za užití sauny není zahrnuta v základním (ani jakkoliv zvýhodněném) vstupném a je třeba ji uhradit zvlášť. Příplatek za jeden vstup do sauny je 50 Kč, pro držitele čipových hodinek s předplaceným kreditem 40 Kč.

Na otevírací dobu a ceník služeb se můžete podívat zde.

Bar s občerstvením

Zveme vás do našeho baru. Občerstvení je přístupné ze suché i mokré zóny. Najdete u nás příjemné posezení, dobrou kávu, deserty, poháry a teplé pokrmy. Pobyt vám zpříjemní i připojení k WiFi. Útratu evidujeme prostřednictvím vašich čipových hodinek, pohodlně zaplatíte až při odchodu z areálu. Jídelníčky k nahlédnutí zde. 

Sauna a zdraví

Pravidelným saunováním (cca jednou týdně nejméně po dobu dvou hodin) posílíme činnost našich vnitřních orgánů, zejména srdce. Odplavováním toxických látek z těla pak ulevíme našim játrům a ledvinám, v neposlední řadě posílíme svůj imunitní systém a posílíme zkřehlé a unavené svalstvo.

Finská sauna vás může zbavit nesnesitelných bolestí hlavy a bolestí kloubů, díky pravidelnému pobytu v sauně lze vyřešit i potíže s nespavostí. V neposlední řadě, budete jednoduše méně nemocní a chřipka si vás jen tak nenajde, saunování působí i na lepší odolnost vůči klasickým chorobám.

Do sauny byste určitě neměli vkročit pokud máte potíže s křečovými žilami, vysokým krevním tlakem, gynekologickými záležitostmi nebo máte nemocné srdce. Stejně tak není vhodné pokoušet pobyt v sauně ani tehdy, když trpíte častými ekzémy, nebo zrovna máte angínu či chřipku. Pokud trpíte astmatem, konzultujte své možnosti s lékařem, který vám pobyt v sauně pravděpodobně nebude chtít dovolit.

Těhotné a kojící ženy mohou do sauny chodit za předpokladu, že nemají žádné znatelné zdravotní problémy. Záleží samozřejmě i na tom, jak se samotná žena vnitřně cítí, určitě by neměla přepínat své síly.

Kromě jiného, během procesu saunování vyplavíte z těla zhruba tolik škodlivin, kolik jich vaše ledviny odbourají z těla za celý kalendářní měsíc.

Pravidla saunování

  • Saunování se vyvarujte, pokud jste absolvovali nadměrnou tělesnou nebo duševní námahu, po vydatném jídle nebo na lačno. Saunování je pro vás výbornou prevencí proti nachlazení a virózám, nikoliv léčebným prostředkem. Proto saunu nenavštěvujte v době prodělávání virózy a zánětlivých onemocnění a vynechejte v době menstruace a těhotenství.
  • Před samotným saunováním doporučujeme sundat veškeré šperky, které by v průběhu saunování na těle začaly nepříjemně pálit.
  • Důkladně se osprchujte a zejména osušte.
  • Čas strávený v prohřívárně sauny je velmi individuální a odvíjí se od vašeho samotného pocitu. Ideální doba vašeho pobytu by měla být 15–20 minut. Pokud vám ale začne být nepříjemně, pocítíte pálení boltce uší, špičky nosu, lícních kostí, konečků prstů, špatně se vám dýchá, saunu opusťte.
  • Celé tělo včetně nohou podkládejte prostěradlem či osuškou.
  • V prohřívárně sauny nejlépe ležte, popřípadě seďte, s nohama na stejné lavici, na které sedíte, abyste měli celé tělo zhruba ve stejné teplotě, jinak by tato chyba mohla vést k bolestem hlavy.
  • Během procesu můžete provádět automasáž různými masážními prostředky (kartáči, houbami).
  • Dýchejte ústy i nosem.
  • Před vstupem do ochlazovacího bazénku se řádně osprchujte, abyste smyli nečistoty.
  • Do bazénku vstupujte s rozvahou, pomalu, není vhodné do něj přímo skočit.
  • Během chlazení byste měli zažít několik pocitů. Nejprve vám bude chladno. Při této fázi dochází ve vašem těle k vyplavování usazenin do krevního řečiště. V druhé fázi vám přestane být chladno a začnete se ve vodě cítit příjemně. Ve vodě se příliš nepohybujte. Až vám začne být opět chladno, bazének opusťte.
  • Usaďte se v relaxační místnosti do příjemné relaxační pozice (v leže) a nejméně 20 minut odpočívejte.
  • Neustále doplňujte tekutiny.
  • Celý proces opakujte, nejvíce však celkem třikrát.

Videorádce saunování

Prohlédněte si našeho videorádce o základech saunování.

Chci ušetřit

Naše čipové hodinky můžete použít na sedmi našich sportovištích
a navíc získáte 20% slevu na každém vstupu!

Sleva platí při nabití čipových hodinek minimální částkou 1 000 Kč.

Chci ušetřit